Verslagen

Omloop logo 15

Verslag omloop, 12 en 13 september 2015

Het begon allemaal al in juni, kort na de Europarit. Toen we een weddenschap aangingen om het klassement van de 1e dag van de Omloop. Vanaf dat moment moesten er voorbereidingen worden getroffen om dit te realiseren. Bij ons hield dit in overleggen met de organisatie of ze ons tijdelijk bovenaan de uitslag konden zetten, in ruil voor een biertje en een rosé.

Uiteindelijk was het zover…

 

Zaterdag 12 september.

De start van de omloop was op zaterdagmorgen bij “de Kroon” in Hellendoorn. Na een kopje koffie mocht de eerste equipe om 8 uur vertrekken. Vanaf Hellendoorn ging het door middel van bolletje-pijltje systeem en graden-rit binnendoor richting Haaksbergen en Ahaus. Vandaar een stuk over de snelweg 31 richting Bottrop. Na circa 3 uur kwamen we aan bij de eerste welverdiende pauze in Wachtendonk (in de buurt van Venlo). Vervolgens ging de rit verder naar het 2e MP in Wassenberg. Hier was gelegenheid om iets te eten. Na 45 minuten mochten we weer op weg, richting Aken, dit deel van de route was wat minder interessant. Om vervolgens in Teuven (België) uit te komen voor de 3e MP. Na een kopje koffie konden we onze route vervolgen naar de eindbestemming van de dag, Thorn, ook wel de witte stad genoemd. ’s Avonds werd de uitslag van de eerste dag bekend gemaakt, en tot ieders grote verrassing, en ook door velen onmogelijk verklaard, stonden wij op de 1e plaats. (kratje bier verdiend !). Helaas volgde na een uur een rectificatie op de uitslag L, met als gevolg dat we bijna onderaan stonden.

omloop_15_1

Maar hoe dan ook, het ging erom dat we bovenaan zouden staan, en niet om de manier waarop en hoe lang. Ons overleg met de organisatie had geholpen, hartelijk dank nogmaals hiervoor, de blikken in de ogen van de andere deelnemers waren onvergetelijk!

 

Dag 2, zondag 13 september.

In alle vroegte (8 uur) moest er weer gestart worden voor de 2e dag. Dit begon direct met twee foto routes met veel zoekfoto’s rond de grens Nederland-België, waarna een MP gepland was in Valkenswaard. Hier kon even bijgekomen worden onder het genot van een kopje koffie. Hiervandaan ging het verder richting Arnhem over een stukje snelweg, afslag Renkum eraf en vervolgens binnendoor naar “de Leeren Doedel” voor de 2e MP.  Hier hadden we ruim de tijd om een hapje te eten en bij te praten over de route. Het volgende deel van de route was een ingetekende lijn, een mooie route over de Veluwe richting Hoenderloo, Beekbergen, Apeldoorn en met als eindpunt Bussloo. Vandaar ging het laatste stukje binnendoor via Kring van Dort en Dijkerhoek en Nieuw-Heeten richting de finish bij “de Kroon” in Hellendoorn. Al met al een leuke route.

By the way: er reed ook een witte Polo rond met een sticker “MAND” op het achterraam .

Wij zijn er nog steeds niet achter wat de bestuurder hiermee bedoeld.

omloop_15_2

 

Al met al, het waren 2 fantastische dagen.

Jan en Colette, Jan en José, Gerrit en Annet nogmaals bedankt!!

René Wippert en André Brink


Oefenomloop 2014

Zondag 31 augustus konden de eerste deelnemers om 13.30 uur vertrekken vanaf Landal Greenpark in Hellendoorn. Zodra de routeboeken waren uitgedeeld, probeerden we een beeld te vormen van de te rijden route. Herkennen we al foto’s of denken we ze al te herkennen? Wordt er nog gekeken naar langste of kortste route?

Rondom Hellendoorn zijn er altijd weer mooie wegen te vinden en al puzzelend zien we links van de weg het varken op de foto, maar gelijk rechts is ook een foto te zien.

In welke volgorde moeten we ze dan gaan noteren?

Omdat de route bol-pijl, blok-pijl en in straaldiagram is tot aan de pauze, kun je vooraf niet makkelijk zien waar je langs zult komen. Een foto vinden is vaak een beloning dat je nog op de juiste route zit. Via Lemele en de voet van de Lemelerberg staken we de N48 over bij Dalmsholte. Vervolgens reden we verder (zien we de foto Heileuver, maar die foto staat op een andere bladzijde, dus niet noteren) over de Rechterensedijk naar Hoonhorst. Hier in dit kleine dorp zagen we verschillende andere deelnemers ook naar de juiste route zoeken, want hier kwam het wel op de juiste afstanden aan. We willen wel bekennen dat wij vlak bij huis waren, maar ook goed moesten zoeken!

Maar als je de juiste meters had afgelegd, kon je bij herberg de Witte Gans in Lenthe de pauzeplaats vinden. De controlekaart werd ingeleverd en ondanks de regen waren we allemaal op het terras te vinden en konden we bijpraten over het eerste deel van de route. We trakteerden onszelf op heerlijk appelgebak en warme choco.

Toen we de controlekaart weer terugkregen, begonnen we aan het tweede deel van de route. Volgens de bol-pijl gingen we weer terug richting Dalfsen, maar nu langs de andere kant van de Vecht verder. Met een bladzijde fotoroute en zoekfoto’s kwamen we via Varsen in Ommen aan. De foto met “de zon” was wel te zien, maar het beeldje stond er niet meer. Ja wat doen je dan, de foto wel of niet opschrijven?

Een ASVH-route zonder zandweg komt eigenlijk niet voor, dus daar werden we ook nog overheen gestuurd. In Lemele herkenden we de foto waarop we in het routeboek niet konden herkennen wat er op de foto stond, maar in het echt werd dat wel duidelijk! De foto in Luttenberg bij museum de Laarman gaf ons het gevoel dat we nog op de route zaten en konden we dus verder gaan richting Hellendoorn.

Bij Landal Greenpark was de finish, waar even later de uitslag van de Oefenomloop bekend werd gemaakt.

Verrast gingen we met een 3e prijs naar huis en mochten we ook een stukje voor het clubblad gaan schrijven.

Wij willen de uitzetters bedanken voor deze leuke tocht.

Matthieu Meewis en Margaret de Winter

Verslag omloop 2013

Zoals elk jaar staat het tweede weekend van september rood omcirkeld in de agenda. De ASVH omloop staat toch elk jaar voor ons voor een weekend gezelligheid. Natuurlijk is het rijden van een goed klassement rijden leuk maar voor ons niet het belangrijkste.

Doelstelling is net als andere jaren eindigen boven onze een andere equipe die al jaren meedoet aan deze knusse, gezellige maar vooral goed uitgezette rit.

Bijna was het al bij het inschrijven misgegaan, dit waren we namelijk vergeten.

3 weken voor de start kwamen we tot de ontdekking dat we ons nog niet hadden ingeschreven en het maximale aantal deelnemers al bereikt was. Toch maar ingeschreven en gevraagd of er misschien stiekem toch nog een plekkie voor ons was. Tot onze vreugde mochten we starten met de rode lantaarn met startnummer 42. Voordeel hiervan is dat je heerlijk 3 kwartiertjes langer in het warme bedje kan blijven liggen. Zaterdagmorgen de startkaart opgehaald bij restaurant “de Kroon” waar onze voorzitter de starttafel bemande. We werden direct ingezet als koerier om de startpapperassen te bezorgen bij de uitzetters. Vlug in de auto op weg naar Bad Salfuzen, na een eerste pagina waar we een paar foto’s misten ging het verder wel aardig met een aantal pagina’s waar we een 100% score haalden. Tijdens de rustpauzes was er tijd om de inwendige mens te verzorgen en even gezellig bij te kletsen met andere deelnemers. Op alle MP’s tijdens de rit was de service perfect, de koffie met kuchen of een buffetje stond klaar als wij kwamen. We hebben dan ook nooit langer dan 5 minuten hoeven wachten op onze bestelling. De eerste etappe was zoals een omloopetappe hoort te zijn, veel kleine weggetjes met af en toe een doorgaande weg om snel van A naar B te komen. Onderweg zagen we een andere deelnemer staan met de motorkap omhoog, na onze vraag of er problemen waren was het antwoord kort en duidelijk “hij stond in de fik!!”. Snel stoppen maar het brandje was al geblust, probleem was alleen hoe krijg je het bluspoeder uit de carburateur. Al snel bleek dat de techniek van vroeger nog zo gek niet was, na een kleine schoonmaakbeurt en wat siliconespray pakte het motortje zonder problemen aan en kon de equipe zonder luchtfilter de weg vervolgen. Wij hebben het laatste stukje tot aan de meldpost achter deze equipe aangereden je weet maar nooit wat er gebeurt. Zonder problemen heeft deze equipe de omloop verder uitgereden.

De finishlijn van de eerste dag was getrokken bij Bad Salfuzen, hartje centrum een geweldig hotel stond waar we ons melden voor ons natje en droogje maar ook met een heerlijk bed waar wij als lange mensen ook in pasten. Na een zeer gezellige avond op het terras van het hotel nog snel een paar uurtjes slapen. De zondagochtend was anders dan de zaterdag, het regende en was erg dampig. Vol goede moed gingen we weer op pad om onze 5de plaats in de tussenstand te verdedigen en als het mogelijk was te verbeteren. We stonden toch achter onze rivalen daar viel nog wat eer te behalen.

Na een rondje dorpsplein Bad Salfuzen gingen we op weg naar huis. Het eerste deel van de etappe ging door Bielefeld, kleine wegen met een klein zicht door de mist en regen door de buitenwijken van deze Dr Oetkerstad was het eerste deel van de zondag. Nadat we Bielefeld hadden verlaten zagen we een andere equipe met de alarmlichten bij een tankstation staan, gezien onze positie in het startveld even vragen of allen ok was of dat er hulp nodig was om weer op weg te komen. Van de nood een deugd gemaakt door direct de diesel in ons autootje aan te vullen. De noodbehoevende equipe was in een slip geraakt bij het naderen van een rotonde en was zoals de tomtom vaak zegt rechtdoor over de rotonde gegaan. Dit had tot gevolg dat de voorbumper er op half zeven bijhing en de moraal was gezakt tot een dieptepunt. Na de boel weer redelijk in het fatsoen te hebben gedrukt kon de equipe weer op pad en ze besloten in alle rust naar MP2 te rijden. Wij inmiddels aardig achterop schema verder waar we gebleven waren en op pad. We moeten zeggen de zondagmorgen ging best aardig, er werden veel foto’s gevonden maar ook aan aantal gemist. De ingetekende lijn was goed duidelijk en voor ons makkelijk te rijden. Voor de equipe’s die er wat moeite mee hebben kom een keer oefenen op de dinsdagavond. De middag was afzien, we hadden het misschien wel te gezellig. Hetr zoeken van de foto’s ging moeizamer en moeizamer. Na de regelmatigheid op het slottraject werd de conclusie al getrokken dat het behouden van onze positie niet was gelukt en wij deze omloop niet in de prijzen zouden vallen. De finish was bij de kroon op het terras waar alle verhalen van de rit worden uitgewisseld was ook weer gezellig. Na een tijdje werd de uitslag dan bekend gemaakt, wij hoopten nog op een klein wonder misschien wel plek 5 of wie weet 4 maar beter is niet mogelijk. Nummer 4 was een verrassing zij stonden na de zaterdag nog aan kop en hadden de afgelopen jaren deze wedstrijd al meerdere malen gewonnen. Een illusie armer maar een ervaring rijker besteeg onze grote concurrent het erepodium volgende keer beter dan maar weer. Wie was er dan eerste geworden, tot onze grote verbazing we dit zelf, totaal onverwacht toch met de beker met de grote oren naar huis. Hierbij willen we ons bij deze inschrijven voor de omloop 2014 zodat we dit niet weer gaan vergeten, ook de rode lantaarn willen wij wel weer dragen het uitslapen is ons best goed bevallen.

Iedereen die op wat voor manier dan ook druk is geweest met de omloop, hartelijk dank en tot volgend jaar.

 

Groeten, Chris Rens en Rob van Lohuizen equipe 42

 

OMLOOP 2013

Zoals ieder jaar moesten wij weer vroeg bij de Kroon zijn 6.45 uur. En om de route te controleren moet je toch wel om 7.15u weg om de deelnemers voor te blijven als er iets mis is.

Maar er was al iets mis want de starter was er nog niet. Na een belletje was hij er binnen 10 minuten en wij konden met enige vertraging vertrekken.

Via Marle – Daarle –Sibculo waar de weg net weer open was. Richting Meppen naar Haselunne waar de eerste meldingspost was bij Hof Der Klange. Na een lekkere bak koffie gingen we snel weer verder. Je kon zien dat het daar vrijdag heel slecht was geweest met afgeknapte takken en omgewaaide bomen. We gingen verder naar MP2.

Voor ons geen probleem maar net na onze doorkomst in Diepholz werd om 12 uur de weg afgezet, maar de deelnemers kwamen met een beetje vertraging toch nog op tijd voor de goed gevulde tafel met broodjes –soep –bokworst- salades, alles zag er goed uit.

Vanaf MP2 in Drebber hadden we een korte maar snelle verbindingsroute naar de Fam. Brouwer bij MP3. Na een korte pauze van 20 min. werd de route vervolgd over mooie wegen door de heuvels van het Teuteburgerwald naar de GMP Olthof voor een mooie foto voor. Voor sommige mensen niet want het regende. En vanaf hier nog een uurtje naar de finish in Bad Salzuflen waar iedereen mooi op tijd was, en veel werd nagepraat over de route.

Om half acht werd het buffet geopend, waar niks op aan te merken was en iedereen was ook heel tevreden over het eten en zeker de toetjes. Hierna ging iedereen zijn eigen weg om er maar iets gezelligs van te maken en dat is voor de meeste equipes wel gelukt. Dat was aan sommige mensen de volgende dag wel te zien.

Op zondagmorgen om 6 uur weer uit de veren en na een goed ontbijt, moesten we om kwart over 7 de route weer controleren.

Door de vele regen was er niet veel te zien van de mooie route en omgeving. En kwamen we rond half 10 bij MP1, waar we hoorden dat een equipe op een rotonde was gestrand, maar ze konden de route na een kleine onderbreking toch vervolgen.

Na wat vertraging gingen we verder met de ingetekende lijn, wat voor sommige equipes nog al wat problemen gaf. Maar uiteindelijk kwam toch iedereen aan bij MP2 in Lear in de buurt van Munster. Men kon hier genieten van een goede maaltijd zoals een schnitzel, of een uitsmijter, de bediening was hier supersnel.

Hier arriveerde nog een gestrande equipe, maar die werden door de uizetters meegenomen in de auto naar Hellendoorn.

Na MP2 nog een stuk binnendoor over mooie landwegen waar men d.m.v. ANWB paddenstoelen de route moest zien te vinden, wat voor de meeste deelnemers na wat uitleg geen problemen gaf, met ook nog regelmatigheid ging men naar de finish bij de Mac, in Nijverdal.

En van daar kon men rustig naar de eindbestemming De Kroon in Hellendoorn rijden.

Rond 6 uur iets later dan gepland was dan de prijsuitreiking met als winnaars:

Cris Rens en Rob Van Lohuizen

Wij hopen dat u allemaal heeft genoten van de rit en hopelijk tot volgend jaar.

De Omloop Commissie.

DSC 0017

                                                     Oefenomloop 1 september 2013Zondag 1 september oefenomloop start Landal in Hellendoorn. Daar doe je uiteraard gezellig aan mee en wat blijkt worden we 1e en tja dan wordt er gevraagd even een stukje te schrijven dus bij deze.

Zondagmiddag 13:00 uur melden bij Landal voor de oefenomloop, een beetje stoffig in het het hoofd want we hadden zaterdag 31 augustus een “errug gezelige party “ gehad tot in de late uurtjes…..

Direct maar inschrijven, we hebben startnummer 4 dus nog lekker even tijd voor een bakkie koffie en thee. Helaas was de opkomst niet zo heel erg geweldig in totaal als ik het goed heb 15 teams en dat is toch altijd weer spijtig voor de uitzetters want die zijn er altijd maar weer druk mee om een leuk ritje uit te zetten. Maar niet getreurd het weer was goed nog een lekker zonnetje en een lekker terrasje om te wachten dat je mag vertrekken.( en dat wachten…… pfff)

Via de eerst bekende weggetjes wegrijden ,want ja we doen al een paar jaar mee en als je dan vertrekt bij Landal kun je links of rechts af en dan houdt het op…Maar naargelang de route loopt kom je toch via wegen en dorpen dat je denkt waar rijden we nu dit plaatsje kennen we helemaal niet. Wel goed blijven op letten zeker naar foto’s en uiteraard de “stempelpostjes”die altijd toch wel weer “sneekie” langs de weg staan, soms zonder kussentjes de vingers weer lekker blauw van de inkt maar dat mag de pret niet drukken. De eerste pagina’s gaan goed lekker alle foto’s ontdekt ondanks dat je soms toch bijna achterste voren die foto’s moest ontdekken.

Halverwege deze gezellige rit even lekker een pauze. Het was al een heel stuk frisser en de meesten lopen dan ook even weer terug naar de auto voor een sjaaltje of vestje ( hopen dat het weer volgend weekend ok is) En het is dan toch ook wel weer prettig deze plaspauze (onderweg kom je uiteraard “ook wildplassers “ tegen) en om daarna weer even een cola te nuttigen want we hadden “wel 10 hele minuten” pauze gauw nog maar even een sigaretje roken en “here we go again” op naar de finish.

Uiteraard was ook onze mascotte Madonna ook mee die hadden we de opdracht gegeven 1x blaffen links foto en 2x blaffen rechts een foto maar onze lieve schat was er al gauw klaar mee en heeft lekker liggen snurken op de achterbank.

Bij deze willen wij nogmaals de uitzetters en iedereen van de “omlooporganisatie” bedanken voor de gezellige oefen-omloop en we gaan er vanuit dat het volgend weekend net zo gezellig en leuk zal zijn met uiteraard lekker weer in ieder geval droog, een zonnetje heeft de voorkeur en dan ook nog de juiste temperatuur…. Aan ons zal het niet liggen wij zijn van de party.

Groetjes Patrick Willems en Silvia van Dam en natuurlijk een dikke WOEF van Madonna

ASVH OMLOOP 2012. Hellendoorn – Arnsberg v v.

Dag 1.

DSC00422

Het was 8 september, de dag van de start van de Omloop 2012. De eersten, van de in totaal 39 deelnemers, mochten vanaf 7.30 uur starten. En zij vertrokken dan ook richting hun eerste MP Marienthal, die we ongeveer 2,5 uur later zouden moeten bereiken. Wij hadden startnummer 9 en mochten al vrij vlot vertrekken. En vol goede moet vertrokken we, wel moesten we eerst weer even wennen, snel alle foto’s in je opnemen, en het uitrekenen van de km, aangezien wij geen apparatuur aan boord gebruiken, moeten wij alles zelf nog uitrekenen.

Maar al snel konden we de eerste foto noteren. Namelijk de molen in Hellendoorn. En dat voelde weer goed, want dan wist je dat je weer op het juiste spoor zat.

En zo navigeerde ik mijn man naar de volgende pagina, En daar kwam al snel het dilemma van de geheime stempelpost bij de y-splitsing van situatie 34. Wij hadden niet goed het regelement voor in het boekje gelezen en zaten in twijfel wat te doen…. Aangezien hij aan de verkeerde kant van de weg stond hadden wij zoiets van de korte weg gaat voor de lange weg, en besloten het niet te doen. Achteraf gezien, was dit de juiste keuze.

De ingetekende kaart was geen makkie dit jaar. Maar we hebben het gehaald en hadden er ook wel tijd mee verloren. We zaten maar te prutsen bij de kerk, wat is toch die rare kriebel op de kaart, zijn ze uitgeschoten met de pen of was er iets anders….?? Ja het was toch iets… namelijk een geheime stempelpost.. hahaha, mooi gedaan.

We hadden een beetje tijd verloren en kwamen iets te laat bij de 1e MP, en mochten dan ook direct weer starten en besloten dit ook te doen. Op naar MP2. We kregen een pagina met kleurenfoto’s, dit was wel even prettig, dat je alles goed kunt zien. Ook kregen we een paar CV vragen, en op 1 na, er stond nergens een naam en hebben we dus gegokt, hebben we ze allemaal gevonden. En kwamen aan bij de MC Donalds in Schwelm, en hadden ruim de tijd om rustig een maaltijd te nuttigen. Wij vonden dit erg prettig, omdat we met andere ritten vaak niet konden eten, omdat het te lang duurde en daar was de tijd dan niet voor. En dit ging erg snel, dus mooie oplossing van de organisatie.

DSC00465

Op weg naar de eindstreep, kregen we een fotoroute, dit is een van mij favoriete onderdelen en meestal komen we er goed en snel door, maar nu duurde het iets langer. Het gebeurde namelijk dat situatie LL, een vrij onduidelijke foto er voor zorgde dat er een heleboel auto’s besloten dat het niet de goede foto was en dus doorreden, zelf hebben we wel 10 min. staan turen en wikken en wegen, maar er reden er zoveel door, dus wij ook maar. Na enkele kilometers vertrouwde ik het toch niet, ook i.v.m. de drukke weg waar we op reden en zei tegen Paul, we gaan terug en doen die afslag, wij keerde en de rest verdween in onze achteruitkijkspiegel…. Achteraf bleek deze afslag dus wel de goede afslag te zijn. En konden na ook een stempel gehaald te hebben de foto route snel af maken. En bereikte na half 6 dan ook de eindstreep, namelijk in Arnsberg bij het Altes Backhaus.

DSC00452

 

DSC00462

 We konden na dat alle equipes binnen waren genieten van een heerlijk lopend buffet. En aangezien we een prachtige en zonnige dag hadden waren de temperaturen zo lekker s’avonds, dat we nog lekker lang hebben kunnen buiten genieten van een drankje en na praten over de prachtige dag, die geweldige routes, de mooie plaatjes en de prachtige natuur.

Ondertussen was er ook een lijst neergehangen met de tussenstand van deze 1e dag, en voor ons doen stonden we er nog niet eens zo slecht voor, 8e plaats.

En tegen middetnacht hebben we onze oogjes gesloten, om de volgende morgen bijtijds present te zijn voor het ontbijt.

Dag 2.

Na een lekker ontbijt, vetrokken we naar het Hotel aan de overkant om onze routeboek en kaart te gaan halen. En toen we terug liepen zei ik nog lachend, deze foto van die man op het bankje die komen we niet tegen want die zit hier achter het monument, en aangezien het al weer een pagina verder was, en Paul zei nog grijnzend mooi gezien. Maar naar een x-aantal kilometers, kreeg ik al een raar gevoel… regelmatig zag ik de naam van de plaats waar we verbleven (Arnsberg) maar terug zien en toen herkende ik in een keer de plek, en gingen gewoon weer terug naar de plek waar we die ochtend gestart waren, echt humor, wat zal de organisatie gelachen hebben.. Ook werd er hier bij de kerk die bij dit hotel stond een mooie equipe-foto gemaakt.

Vandaag was het een erg warme dag, dus het dak van de wagen was er al vroeg af, en dat vind ik prettig want je ziet dan meer. We toerden lekker richting de 1e MP, waar de koffie/thee met Torte al voor ons klaar stond. Na een pauze van ongeveer 20 min. konden we weer vertrekken. De route was erg mooi en we konden vrij goed de foto’s vinden, voor dat we vertrokken had ik de graden en windroos al ingevuld, zodat ik niet tijdens het rijden dit hoefde te gaan opzoeken en me zo op de foto’s kon blijven concentreren.

Ook vandaag werden we weer getrakteerd op een fotoroute, en deze ging zonder problemen, de foto’s waren erg helder. Perfect. En konden verder met de volgende pagina. En zo tuffen we allemaal weer richting Hellendoorn, waar de eersten van af 16.02 uur mochten gaan finishen. Zelf kwamen we iets later binnen dan gepland, en gingen lekker op een terras zitten om met de anderen lekker een aperitief te nuttigen en na te praten over een geslaagd weekend.

 DSC00468

DSC00469

Niet lang daarna kwam de prijsuitreiking, spannend dacht ik nog… en ze gingen eerst vertellen dat er 5 prijzen waren en dat de 5e plaats gedeeld was i.v.m. het gelijke aantal punten, maar de organisatie lost dit op door te kijken naar welke equipe er als eerste een fout maakt die verliest de plek. Dit equipe kreeg als troostprijs de eer een verhaal te schrijven voor de site. De 5e plaats werd bekend gemaakt, en ik keek met grote ogen mijn man aan en dacht wij…he hebben we het toch gehaald, en was dan ook erg trots op ons.

 

DSC00474

 

DSC00475

Het belangrijkste voor ons was dat we een lekker weekend met de cabrio op pad waren, om te genieten van de mooi uitgezette route en gelukkig het prachtige weer. En dat hebben we zeker gedaan. En dat we het dan mochten afsluiten met een beker was helemaal mooi.

Via dit verhaal willen wij nogmaals de complimenten uitspreken aan de organisatie, voor wederom een prachtige route die ze hebben uitgezet en iedereen die er aan heeft meegeholpen om dit weekend weer te laten slagen, chapeau. Volgend jaar zijn wij zeker weer van de partij.

Ook willen wij alle prijswinnaars feliciteren met hun behaalde resultaten.

Graag tot volgend jaar bij de Omloop 2013.

Groeten

Equipe 9

Paul & Ellen Boomkamp 

 

 

Omloop 2012 Verslag

Zaterdag 8 sept.ging de 21ste Omloop van start.

Wij als uitzetters moesten al om ½ 7 aanwezig zijn om

nog even een kop koffie te drinken bij De Kroon.

Klokslag 7 uur gingen we weg om de route te controleren een

half uur voor de deelnemers uit.Na een rondje Nijverdal ging het richting

Markelo-Borculo waar voor velen de geliefde ingetekende lijn begon naar

de eerste meldingspost in het duitse Marienthal.

Vandaar reden we nog een uur over kleine wegen binnendoor richting

de snelweg A2 waar bij een baustelle het voor sommigen de verkeerde

kant uitgingen.

Maar als je de A2 richting Hannover aanhield kwam alles goed verder over

de A43 naar MP2 de MAC Schwelm.

Vanaf hier werd de route vervolgd over mooie soms hele smalle weggetjes

door bergen en dalen naar MP3 een strandhuis zonder strand in Marienheide.

Wel met een biergarten maar daar was het nog iets te vroeg voor.

En dan verder met het laatste stuk wat begon met een foto route waar

enkele equipe’s nog al moeite mee hadden en dus via de navigatie 1streep

naar Arnsberg reden.

Maar de meesten met iets meer geduld kwamen er wel uit en dat was in

de stand ook duidelijk te zien.

Toen rond 7uur de laatste deelnemers binnen waren konden we gaan genieten

van ons drankje en een goed verzorgd heerlijk buffet van das Altes Backhaus.

Er werd die avond nog lang nagepraat over de afgelopen dag onder het genot

van een heerlijk glas bier.De volgende ochtend stond er dan ook een overheerlijk

ontbijt klaar met brood koffie een eitje en vele andere lekkernijen.

Maar wij moesten om half acht al weer vertrekken voor een rondje Arnsberg

om de route te controleren. Eenmaal weer terug in Arnsberg werd de equipe

foto gemaakt.en werd de route vervolg naar MP1 Restaurant Lindenhof in

Welver Nateln. Waar het niet zo ging als wij gehoopt hadden maar ja je kunt niet alles hebben.

Vanaf hier ging het helemaal over mooie binnen wegen door bergen en dalen naar MP2

weer een MAC.

 

In Salzbergen.en dan nog een klein stukje foto route door Duitsland richting Vasse

langs de laatste GMP, onze nieuwe controleurs de Fam Olthof, verder richting

Geesteren via Vriezenveen naar onze vaste finish plaats en

clubhuis Restaurant De Kroon in Hellendoorn.

Daar werd rond 17 uur 15 de uitslag bekendgemaakt die u op

de site en het clubblad kunt vinden.

De winnaars waren.

Arnold Hofmeijer en Jolanda Legtenberg.

Wij hopen dat jullie de 21ste Omloop hebben genoten en hopelijk tot volgend jaar

namens de Omloop Commissie:

Hartelijk Dank voor jullie deelname.

Omloop 2012

We kunnen terug kijken op een prachtig weekend autosport.

Het was een mooie route, en de weergoden waren ons gunstig gezind.

Soms kom je als organisatie dingen tegen die je liever niet had,

zoals dat stukje autoweg wat was afgezet.

Je hoopt dan als organisatie dat iedereen er door komt,

en zijn/haar route weer kan vervolgen, dit was de één beter gelukt dan de ander.

Voor de uitzetters was het niet mogelijk de route om te pijlen. (verkeersveiligheid)

Maar ondanks alles, hebben we genoten van een gezellige en prachtige rit.

We hopen jullie volgend jaar weer te begroeten,( 2e weekend van september).

Allemaal bedankt voor jullie deelname.

Organisatie Commissie Omloop

Oefen Omloop 2012

Zondagmiddag 2 september 2012 was het weer zover. Tijd voor de oefen Omloop 2012.

 

Na een bakkie koffie in de zon op het terras van Landal Greenparks gingen de eersten

van 22 equipes om 13.30 uur van start.

Het weer was fantastisch dus onze cabriokap deden we direct open.

Met het bekende bol-pijl systeem afgewisseld met enkele situaties uit het straaldiagram

en gradenrit zijn we vetrokken vanuit het buitengebied van Hellendoorn/Haarle via het

Sanatorium op de Hellendoornse berg, langs het Schuilenburg richting Daarle.

Vlak voor het Schuilenburg moest gestempeld worden. Tijdens het stempelen

voegde Erik Westra zich achter ons. Erik kwam erachter dat hijzelf geen stempeldoosje

bij zich had. Gelukkig hadden wij er twee bij ons, dus de oplossing was snel daar.

Erik die voor de eerste keer zijn zoon bij zich had als navigator vroeg ons in het kader van de

onervarenheid van zijn zoon of ze achter ons aan mochten rijden,

dit vonden wij geen enkel probleem.

 

Van een van de zoekfoto´s in dit stuk wisten we dat deze zich aan de rand van Daarle

moest bevinden.

Dit wisten we omdat deze foto ook al voorkwam in de omloop van 2011 en dit konden we

ons nog herinneren.

Gefocust op deze foto reden we echter de eerste te nemen afslag in Daarle stom voorbij.

Erik en zijn zoon gingen op deze afslag wel keurig linksaf (wie is hier nu de beginner?)

Vanaf dat moment reden wij achter Erik met zijn prachtig gerestaureerde Kadett Coupe

in plaats van andersom.

 

Vanaf Daarle ging het langs het kanaal richting Vroomshoop en vandaar naar

Westerhaar-Vriezenveense Wijk. Vanaf de Rauwbloksweg in Kloosterhaar ging het vervolgens

over in een fotorit zonder vermelding van het aantal (kilo)meters.

Dus dat is dan maar bij elke situatie op de rem gaan staan en kijken of er een foto

is die de situatie weergeeft. Het ongelijke wegdek van de Rauwbloksweg raakte af en toe de

beschermplaat van het carter van onze betrekkelijk lage Audi TT.

We konden twee dingen doen of zachter rijden of juist sneller we kozen maar

voor de leukste variant.

 

In deze fotorit zat een leuk in-stinkertje. Een foto van een situatie die in het echt ook nog

eens was aangegeven met een bordje van doodlopende weg. Hoe zat het ook alweer.

Doodlopende wegen mag/moet je negeren, maar volgens

de situatiefoto moeten we toch echt linksaf.

En inderdaad. Er liep tussen de bomen en het kanaal een weggetje dat eerder overeenkomsten

heeft met een karrespoor. We zagen Andre Brink met zijn Mercedes voor ons rijden dus

dat moesten wij ook kunnen. We zagen in onze spiegel Sylvia en Patrick net als ons ook

twijfelen en afwachten wat wij zouden doen.

En inderdaad aan het eind van het weggetje kwam je bij de volgende situatiefoto en

konden we rechtsaf.

Op deze locatie zat ook direct de zoekfoto van het ooievaarsnest.

Met dank aan Andre Brink toch twee equipes verder zonder zoeken of keren.

 

Na de fotorit ging het weer verder met de bolpijl en zo kwamen we aan in Hardenberg waar

we pauze hadden midden in het centrum bij Den Herdenbergher.

Bij gebrek aan parkeerplaatsen had een van de equipes hun Seat Leon op straat geparkeerd.

Toen de politie arriveerde en door de geparkeerde Leon niet door kon werd de bestuurder

door de aanwezige equipes op het terras snel geroepen om zijn auto weg te zetten,

hiermee werd een parkeerboete voorkomen.

 

Na de pauze gingen we via Gramsbergen (enkele deelnemers zagen

Erik Hulzebosch nog fietsen) via de Oldemeijer en Diffelen richting Marienberg.

Een van de zoekfoto´s was in dit stuk ´Content´.

In Marienberg zat eerder een horeca gelegenheid die Content heette en die wisten we te zitten.

We dachten snel de zoekfoto te vinden maar bij aankomst stond wel Content nog wel op het pand

vermeld maar dit leek absoluut niet op de situatie van de zoekfoto.

Vanaf Marienberg ging het vervolgens door naar Den Ham via de ‘Vossenboer´.

De camping de Blekkenhorst was met drie fotosituaties in deze Omloop goed vertegenwoordigd.

Op de weg van Den Ham naar Ommen vonden we de foto ´Content’ alsnog.

Vanaf Den Ham ging het over Hellendoorn Rally proeven door Egede richting Marle en via de

Heuver steeg naar Hellendoorn.

Onder aan de Hellendoornse berg zat nog de fotosituatie van de ´Avonturenpark kabouter´.

Iedereen uit Hellendoorn kent deze kabouter, maar waar zit hij ook al weer?

Het: oh ja! moment klonk tegelijk uit onze kelen. Vanaf dat punt ging het terug naar

Landal Greenparcs waar de finish en even erna de prijsuitreiking was.

 

Bij deze willen we Gerrit en Annet bedanken voor deze mooie tocht.

Onvoorstelbaar dat de zij toch telkens weer weggetjes ontdekken in de buurt,

waar je nog nooit eerder van je leven bent geweest.

Bedankt namens ons allen,

Ard Hofmeijer en Jolanda Legtenberg